invalidní vozíky - homenové elektrické vozíkyvideo galerie elektrických skútrúico facebookinvalidní vozíky

Detailní recenze - elektrický skútr Trophy Booster 6

Trophy Booster 6 j e nástupce velmi oblíbeného skútru Trophy Booster 5 – je nová šestka opravdu nástupcem? Pojďme se podívat na pokračovatele - Trophy Booster 6 z dílny norské společnosti Handicare.

V porovnání s pětkou......

1) TB5 & TB 6 - změny

Již na první pohled je vidět, že jedná o mladšího bráchu - barva stejná, typ řídítek stejný a ceSROVNÁNÍ VOZÍKŮlkově je vidět, že se jedná o omlazenou pětku. Změna designu společně s praktickou změnou je vidět na prostoru pro nohy vpředu, kde u pětky je již podstatně více místa na nohy a uživatel si může nohy natáhnout. Druhou výraznou designovu změnou je zakrytování obou baterií ( u pětky byly obě baterie s boxy vidět). Další vychytanou věcí je regulace řídítek. Celá řídítka se dají sklopit po zmáčknutí tlačítka přímo pod řídítky. V neposlední řadě další změnou je spínací škříňka, která se zapíná plnohodnotnými klíči. Malou změnou je servisní páka pro odpojení motoru, které je nyní na straně v boku. Jako velmi praktická úprava sedačky, která se dá regulovat i v podélné ose.


2) motor, technika, ovládání - TB5 & TB 6

Výrobce šestku osadil ještě silnějším motorem, tzn. 650W oproti 550W u pětky. Převodovka je nyní společně s motorem a diferenciálem, odpadá tak nutnost dotahovat řetěz jako u pětky.

Vpředu jSROVNÁNÍ VOZÍKŮe kolo stejné jako u pětky tzn. velikost 12“. Tlumiče jsou masivnější a stejně měkce odpérované.

Zadní kola jsou o velikosti 16“ a pérování je ještě měkčí než u pětky. Stejně jako u pětky i zde je centrální tlumič pod sedačkou.

Další změnou je elektroinstalace, kdy šestka je osazena regulátorem PG drive. U šestky je Curtis.

Řídítka a tím i celé ovládání je též přepracované. Odpadá nutnost přepínat tlačítko pro jízdu vpřed/vzad, na řídítkách jsou na obou stranách kolébkové akcelerátory/páčky vsazeny přímo do madel.

Ovládací panel zaslouží velkou pochvalu, neboť dominuje velmi jednoduchý číslicový display vlevo, který ukazuje celkovou ujetou vzdálenost a denní počítadlo a aktuální rychlost. Vedle něj vpravo jsou velmi povedené světelné diody, které jsou dobře čitelné i na přímém slunci, což byla častá výtka zákazníků u pětky. V této části panelu jsou i kontrolky zapnutých funkcí, které informují uživatele o zapnutých světlech, směrových světlech a dobSROVNÁNÍ VOZÍKŮíjení baterií.

Na ovládacím panelu jsou jasně označená tlačítka pro klakson, výstražná světla, zapínání světel a přepínač počítače ujetých kilometrů. Dle stupně výbavy je na panelu ještě ovladač pro nouzovou elektrobrzdu a tlačítko pro ovládání sedačky.

Jízdní vlastnosti - TB5 & TB 6

Uživatelé znající Boostera jízda již nijak nepřekvapí až na velmi měkké pérování , což ocení zejména uživatelé nezpevněných cest. Rejd je téměř 180°, stejně jako u pětky, znamená výbornou manévrovatelnost v malém prostoru - např. obchodní dům.

RECENZE

URČENÍ

Elektrická invalidní čtyřkolka s elektrobrzdou

Elektrický skútr Tropy Booster 6 je určen zejména pro aktivnější použití. Ideálním použitím je venkov, nezpevněné cesty, lesní cesty apod. Díky jednoduchému ovládání zvládnou vozík jak senioři, tak i postižení uživatelé třeba bez nohy.

POPIS

Dominantou jsou zadní kola o rozměrech 16" x 2,125". Nad zmiňovanými zadními koly je vínový plastový kryt s efektními blatníčky, pod kterým je napříč uložen elektromotor s diferenciálem. Nad motorem je regulátor, který je tak chráněn před nepřízní počasí (déšť, sníh). S tohoto plastového krytu přechází plynule černý kryt na baterie, které jsou dvě paralelně zapojené.

Mezi akuboxy a plastovým zadním krytem je uprostřed umístěno sedadlo. Těsně za sedadlem je zadní centrální tlumič. Celá zadní část, tzn. motor, poloosy, diferenciál je odpružena tímto tlumičem.

Sedadlo se dá nastavovat ve všech směrech.Pro seřízení v podélné ose stačí zmáčknout páčku, podobně jako v autě, a uživatel si popojetím na sedačky nastaví ideální vzdálenost od řídítek. Výška sedačky se dá též regulovat.. Nejnižší poloha sedadla je asi 50 cm. To může být nevhodné pro těžší osoby, neboť díky měkkému pérování sedačka při zapružení narazí rámem do zadního krytu a po nějaké době by plast mohl být poškozen. Sedačku proto stačí zvednout o cca 5 cm, aby nedocházelo k poškození plastu.

Prošívaní sedačka - výrobce Anglie - , sedačka má výbSROVNÁNÍ VOZÍKŮorné boční vedení - zejména opěrák. K pocitu ještě většího bezpečí přispívají područe - opěrky pro ruce, u kterých se dá regulovat úhel vůči sedáku. Regulování područí je velmi praktické - přímo na prsty se nahmatá na spodní straně područí otáčivé kolečko pro nastavení úhlu. Výška područí se regulovat nedá, jsou pevně přišroubované na opěráku.

Na zadní část sedačky se dá připoutat drátěný koš o objemu cca 18 l a též se dá přidělat i držák na berle. Držák na berle se dá přidělat i na zadní stranu vozíku.

Sedačka se dá otáčet o 360°s aretací po 90°. Vyjmutí sedačky např. pro převoz, je velmi jednoduché, stačí odaretovat sedačku a vytáhnout. Sedačka se regulovat i v podélném směru.

Řízení, ovládání

Řešení ovládání je úplně jiné oproti ostatním běžným skútrům. Skútr se dá ovládat i pouze jednou rukou. Rychlost se přidává mačkáním kolébkové páčky (vlevo nebo vpravo na řídítkách) dle toho, jak moc se páčka mačká, tak rychle se vozík pohybuje. Pro jízdu vzad stačí zmáčknout páčku na druhé stráně.
SROVNÁNÍ VOZÍKŮ

Regulování rychlosti se dá provádět několika způsoby:

- plynulým mačkáním plynové páčky -tzn. i když máte všude nastavenou max. rychlost, tak při min. stisknutí vozík pojede pomalu

- nastavením rychlosti na ovládacím panelu pomocí velkého otáčivého kolečka

U celého tubusu s řídítky a ovládacím panelem se dá regulovat úhel vůči sedadlu v poměrně velkém rozsahu. Při vyjmuté sedačce se dá tubus sklopit až nad akuboxy, rázem má vozík na výšku cca 40 cm a není problém jej dát i do malého vozu.

Tubus vychází z velkého předního plastu, vpředu je osazen světlem a blinkry. Jako praktický se jeví malý nákupní koš vpředu, vzadu je velký nasazen na sedačce, jak již bylo zmíněno. Přední kolo s rozměry 12,5 palce je osazeno na vidlicích, které jsou též bezvadně odpruženy.

Pro nohy je zde podlaha, která je pokryta gumou. Problém by neměla míSROVNÁNÍ VOZÍKŮt ani silnější osoba, nehledě na to, že výrobce uvádí max. doporučenou hmotnost 130 kg. Je zde i prostor kolem předního blatníku pro uživatele, kteří potřebují mít napnuté nohy.

Jízda, jízdní vlastnosti

Pojďme se konečně podívat do detailu na to nejdůležitější.

Před jízdou je vždy zkontrolovat, zda není vypnutý motor - mód neutral, jako to mají všechny vozíky. (MOD neutral slouží pro manipulaci s vozíkem) Tento mód je signalizován blikáním led diod pro stav baterií).

Samotné zapnutí vozíku je velmi jednoduché, otočíte klíčkem ve spínací škříňce a rozsvítí se stav baterií, indikace zapnutí a zapne se digitální ukazatel rychlosti po vložení se rozsvítí pouze signalizace stavu energie. Stisknutím hlavního vypínače na panelu, což je signalizováno rozsvícením kontrolky u tohoto vypínače a rozsvícením kontrolky u tlačítka se želvou (ekonomický provoz).

Jako praktická se nám jevila ochranná funkce, kdy při zmáčknutém plynu (což se může stát např. při přesedání z mech. vozíčku) a současném zapnutí vozíčku se rozbliká kontrolka u hlavního panelu a vozík nejede. Je tedy třeba počkat 2-3 sekundy po zapnutí klíčku, aby se vozík připravil na jízdu.

Ještě před samotnou jízdou jsme vyzkoušeli nejcitlivější místo vozíku co se týká stability a tím je prostor pro nohy těsně za předním kolem na levé nebo pravé straně. I po nastoupení cel0 postavy na toto místo (cca 90kg ) se vozík k té daně straně naváhnul téměř nepatrně. Je to díky kostře vozíku, která je velmi prakticky vyřešena, neboť podélné nosníky vedou těsně pod bočními plasty, což v praxi znamená, že i když by jste s vozíkem někde bouchly, hlavně při špatném vypočítání zatáčky, tak plast nepraskne, neboť se opře o zmiňovaný rám. Težiště vozíku je mezi zadními koly, což je neméně důležitý faktor.

Samotné nasednutí dává tušit,že se jedná o lepší skůtr.

Vozík se s Vámi zhoupne, což je důsledkem vynikajícího odpružení přední i zadní části vozíku.

Jak jsme psali, ovládání je dynamické, i po plném stisknutí plynové páčky se vozík rozjede plynule, což je dáno nastavením regulátoru. Komu by se reakce zdáli pomalé, není problém tyto hodnoty v regulátoru přenastavit. Brždění je též velmi jednoduché, jak rychle pouštíte plynovou páčku, tak rychle brzdíte. Lidé, kteří ještě neznají tyto skůtry právě děsí ovládání těchto vozíků, které je opravdu jednoduché a spočívá právě v mačkání a pouštění plynové páčky.

Díky třem kolům, má vozík téměř 180°rejd - zatáčení. Vozík tak bez problémů otočíte na 1,5 m. Zatáčení je plynulé, na řídící tyč je kloub, díky kterému je umožněno zmiňované regulování úhlu celých řídítek. Existují i úpravy řídítek pro extra jemné zatáčení, které spočívá v přidělání dalších, již klasických řídítek na madla.

Na poloviční výkon vozík jede cca 8 km /h při vypnutí tohoto režimu se vozík rozjede až na 15km/h. I při těchto vyšších rychlostech se dá vozík bez problémů ovládat. Při osazení bateriemi (80Ah) společně s kombinací ekonomické jízdy se dá ujet dle výrobce až 60 km. Do vozíku se dají dát až 100Ah baterie, kdy předpokládaný dojezd je 90 km.Vyzkoušená bezpečná stabilita ve všech směrech je 15°.

Ve vozíku je cítit pocit bezpečí, je to dáno měkkým odpružením, při přejezdu nerovností přední vidlice pracovala tak jak má a na řídítkách tyto nerovnosti nebyly znát. Takto odpružené vidlice jsme ocenili nejvíce při přejezdu přes "tzv. kočičí dlažbu". Zadní tlumení je potom závislé na hmotnosti uživatele. S větší hmotností je pérování měkčí a naopak. Zadní pérování funguje výtečně, ocenili jsme přejezdy na polních cestách, nájezdy sjezdy s obrubníků apod.

Konstrukce vozíku je vynikající pro uživatele, jež nechtějí být odkázáni pouze na jízdu po městě, resp. asfaltových či jinak zpěvněných cestách. S tímto vozíkem se můžete vydat po polní cestě, můžete zajet k řece na ryby či do jinak, pro postižené, hůře přístupných terénů. Motor o výkonu 650 W bez problémů zvládal i větší stoupání – 22 °.

Závěr:

Tyto vozíky jsou vynikající pro potřebu aktivní dopravy, zejména na vesnici a v horších podmínkách. Výrobcem udávaná doporučená zátěz 128 kg je bezproblémová, vozík zvlládne i větší zátěž, tam je třeba potom počítat s větším opotřebením uhlíků v elektromotru.

Ocenili jsme zejména odpružení podvozku, které je měkké a tím i pohodlné.

Zpracování je rozhodně na nadprůměrné úrovni, proto tento vozík doporučujeme těm, kteří chtějí orpavdu spolehlivý „vůz“. Je vhodný i pro dočasné využití, např. po operaci nohou apod.

Společně s vysokokapacitními bateriemi 80Ah, kdy bez problémů ujedete 50 km na ekonomický režim, je tento vozík předurčen pro ty, kteří se hodlají aktivně zapojit do života a kteří chtějí být v každodenním kontaktu s okolím.

optimalizace PageRank.cz |copyright (C) 2007 - 2013 elektrické vozíky BOGO| powered by ABi |